En popüler kostüm hangisi? – NEXUS

 En popüler kostüm hangisi? – NEXUS
Okunuyor En popüler kostüm hangisi? – NEXUS

Kostümler

Son birkaç yılda o kadar çok şey değişti ki herhangi bir dönüm noktasını belirlemek epey zor. Değişiklikleri sadece iki konuda toparlamam gerekirse, bunlar muhtemelen teknolojik gelişmeler ve ekibin olgunlaşması oldu.



Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca eski ve karmaşık bir oyun olan LoL’ü daha iyi bir noktaya getirmek için büyük çaba gösterdik.  Bu çaba sayesinde eski araçlarımızla kaliteli içerikler üretmeye çalışmak yerine, yeni özellikler getirmemize ve kostümlerin sunduğu deneyimlerin sınırlarını zorlamamıza olanak tanıyan daha üstün araçlar oluşturduk. Bunlara verebileceğimiz bir örnek de görsel efekt yazılımımız. Birkaç yıl önce sadece bir metin düzenleyicisi olan bu yazılım, artık sanatçılarımızın daha iyi görünen efektler oluşturmasını ve daha hızlı çalışmasını sağlayan kuvvetli bir program haline geldi. Bu araçla kazandığımız zamanıysa, yeni kostümler denemek veya yeni çalışmalar ve özellikler eklemek için kullanabiliyoruz.

Kalitenin giderek artmasının ikinci büyük sebebiyse Kostüm Ekibi’nin sağlıklı bir şekilde olgunlaşması. Bu, özellikle de Savaş Akademisi gibi uzun vadeli projeler üstünde çalışırken belli oluyor. Söz konusu çalışmalarda geliştirme süreci boyunca tekrar tekrar denemeler yapabiliyoruz. Ekipteki herkes gelişmek ve iyileşmek istiyor. Bu ortak arzu da ekip üyeleri arasındaki güvenin artmasını sağlıyor. Dolayısıyla birlikte yeni fikirler veya tarzlar denemek için can atıyorlar. Savaş Akademisi aslında buna iyi bir örnek. Bu yeni temayı geliştirirken kendimize şu tarz sorular sorduk: “Animasyonların sınırlarını fazla mı zorluyoruz? Bu görsel efektler stil kılavuzunun sınırlarını aşıyor mu? İkisinden de taviz vermeden hem LoL hem de anime hissiyatı sunan bir şeyi nasıl oluşturabiliriz?” Yepyeni kostüm tarzları ortaya koymak için risk almamız ve birbirimize duyduğumuz sonsuz saygı ve güven sayesinde, kostümlerimizin görünümünü ve kalitesini gerçek anlamda geliştirdiğimizi düşünüyoruz.

Ayrıca ekibimizde hem oyuncuları şaşırtma hem de keyiflendirme tutkusuyla hareket etmelerinin yanı sıra; çalışmalarını ve çevrelerindeki kişilerin becerilerini sürekli bir üst seviyeye taşımayı hedefleyen son derece yetenekli geliştiriciler bulunuyor.

Açılış Görselleri

Açılış görsellerinin LoL’ün gelişimi boyunca olağanüstü ölçüde geliştiğine katılıyorum. Bazılarımız üstünü boyadığımız üç boyutlu modelleri, daha sonrasında tamamen elle oluşturduğumuz ilk çizimleri ve sonuç olarak bizi bugüne getiren gelişmelerin hepsini hatırlıyor. Gerçi kullandığımız yazılım hâlâ Adobe Photoshop. Ayrıca sanatçıya ve ihtiyaca bağlı olarak biraz da üç boyutlu modelleme ekleyebiliyoruz.

Son zamanlardaki değişimin büyük kısmının felsefemizdeki bir değişiklikten kaynaklandığını düşünüyoruz. Artık açılış görsellerini kostümlerin gerçekten de önemli bir parçası olarak görüyoruz. Tıpkı film posterleri veya oyun kutularındaki tasarımlar gibi. Açılış görsellerinde şampiyon veya kostümü en iyi şekilde temsil etmeye çalışıyoruz. İçinde yaşadıkları fantastik dünyayı oyunculara aktarabilmemiz önemli. Görseller oyuncuların beğenisine ilk defa sunulduğunda onları derinden etkilemeli. Kısacası bir çizimin şampiyona veya kostüme getireceği hikâye unsurlarını ve etkiyi derinlemesine düşünüyoruz. Ayrıca oyuncuların oyun içinde deneyimleyeceği heyecan verici durumları da göz önünde bulundurmak zorundayız.



Modern açılış görsellerini tanımlayan bir diğer büyük şeyse “sinematik inandırıcılık” olarak adlandırdığımız konu (bunun için yeni isim önerilerine açığız). Kostümleri ve şampiyonları tasarlarken oynanış netliği ve işlevsellik en önemli unsurlar. Dolayısıyla bir kostümün oyunda harcayacağı bellek miktarı konusunda belirlediğimiz sınırlara uymak zorundayız. Üç boyutlu modeller gibi şeylerin ayrıntı ve boyut kısıtlamaları var. Açılış görsellerindeyse bu tarz teknik kısıtlamalar yok. Bu yüzden hayal gücümüzden sonuna kadar faydalanabiliyoruz ve bunu kıyafet, zırh, kaplama, çevre ve malzemelerdeki ayrıntılar aracılığıyla size aktarıyoruz. Bunlar süper kahraman kostümlerindeki veya büyük bütçeli CGI sahnelerindeki ince ayrıntılara benziyor. Çalışmalarımızı olabildiğince gerçekçi kılmak için açılış görsellerini tasarlarken pek çok referanstan faydalanıyoruz.



“Sinematik inandırıcılığın” “sinematik” kısmıysa, sevdiğimiz filmlerden büyük ölçüde ilham almamız anlamına geliyor. Açılış görseli tasarımcısı olmak neredeyse bir film yönetmeni olmaya benziyor. Tek bir hareketsiz kare için oyunculuk, ışıklandırma, çevre tasarımı, sinematografi, kamera açıları, mercek bozulması, alan derinliği ve film greni gibi konulara odaklanıyoruz. Özellikle de bu kısmı epey etkileyici buluyorum. Çünkü dünyadaki pek çok şeyi filmler aracılığıyla görüyoruz ve bir açılış görselini çok daha inandırıcı ve etkili kılmak için bu hissiyatın aynısını oluşturmak harika bir yöntem.  


Source link

Yapılan Yorumlar

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.