C# Form Application Oyunu ” Poke War ” #Bölüm-1

 C# Form Application Oyunu ” Poke War ”   #Bölüm-1
Okunuyor C# Form Application Oyunu ” Poke War ” #Bölüm-1

Selamun aleyküm arkadaşlar C# Form Application Oyunu konusunda yeterince örnek olmadığını düşünüyorum.Sizlerle beraber hem eylenenileceğimiz hemde kodlarken çokça şey öğrenebileceğimiz Poke War adındaki pokemon savaşı Oyunumu kodlayalım istedim.

Projemizin Şuanki Halini İndirelim

C# Form Application Oyunu ” Poke War “

#Bölüm-1

Neden Bölüm 1 ? Çünkü Projede 1. oyuncunun verileri çekilmekte , ateş atma ,haritada hareket etme , nesne yerleştirme gibi şeyler hazırlanmışdır.

#Bölüm-2 Ne zaman gelicek ? -Bu proje konusunda arkadaşlar geri dönüş yapar devam ettirmemi isterse  , pokemon seçme yakalama , arene , online oynama gibi çokça yenilikler ekleyebiliriz.

Neden form application ? Unity , XNA öldü mü !

-Çünkü programlamaya yeni başlayan arkadaşlar, kendini unity ve xna hazır bulmayabilir.Game Developer olmaya ön hazırlık olarak düşünebiliriz.

Projenin Kodları

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;

namespace PokeWar
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        int puan = 0;
        //oyuncu 1 güçleri
        int harekethizi1 = 5;
        int atishizi1 = 25;
        int atisgucu1 = 20;
        bool atisserbestmi = true;
        private void Form1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e)
        {
            //picturebox'a x ve y koordinatları atıyoruz.
            int x = pictureBox3.Location.X;
            int y = pictureBox3.Location.Y;

            if (e.KeyCode == Keys.Right && x<0)
                x -= harekethizi1;//Tuşa 1 kere basıldığında kaç pixel kayacağını gösteriyor
            else if (e.KeyCode == Keys.Up && y > 0)
                y -= harekethizi1;
            else if (e.KeyCode == Keys.Down && y < 410)
                y += harekethizi1;
            pictureBox3.Location = new Point(x, y);
            if (pictureBox3.Top<=pictureBox1.Bottom)
                //resim 3 üst duvarın altına pokemonun kafası geçiyosa orada durdur 
            {
                y += harekethizi1;
                pictureBox3.Location = new Point(x, y);
            }
            else if (pictureBox2.Top<=pictureBox3.Bottom)//alt duvardan çıkmaması için durdurma kodunu hallettik
            {
                y -= harekethizi1; //duvari geçerse tekrar yukarı atacak
                pictureBox3.Location = new Point(x, y);// yeni konum olarak bunu belirlicek 
            }

            if (e.KeyCode==Keys.Space)//silah ateş etme
            {
                
               
                if (atisserbestmi == true)//atiş serbestse
                {
                    timer1.Start();//ateşe başla
                    pictureBox5.Left = pictureBox3.Right + 1;//saldırının başlayacağı konum pokemonun sağyanı
                    pictureBox5.Top = pictureBox3.Top;//kafa hizasından ateş
                  
                }

                  
               
            }
        }


        private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            atisserbestmi = false;// üst üste ateş etmeyi engelledik ilerde özel güçle artırabiliriz
            pictureBox5.Left += atishizi1; //atış  hızında sağa doğru ateş attık
            pictureBox5.Visible = true;//ateş resmimizi görünür kıldık
            if (pictureBox5.Bounds.IntersectsWith(pictureBox4.Bounds))//ateşimiz çarizarta değerse içeri giricek
            {
              
                timer1.Stop();//ateşi durdurucak
                pictureBox5.Visible = false;//ateşi yokedecek
                atisserbestmi = true;//ateş hakkı doğrucak
                if (progressBar2.Value!=0)//canbarı eksiye düşmediyse
                {
                    progressBar2.Value = progressBar2.Value-atisgucu1;//atış gücü kadar indiricek
                }
                else
                {
                    MessageBox.Show("Oyun Bitti");
                    //burda sahne değişikliği ekleyebiliriz
                }
            }
            else if (pictureBox5.Bounds.IntersectsWith(pictureBox7.Bounds))//ateş duvara değdiyse tekrar sıfırlicaz
            {
                timer1.Stop();//ateş durucak
                pictureBox5.Visible = false;//ateş kaybolucak
                atisserbestmi = true;//ateş atma aktifleşicek
           
            }
           
        }

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            label7.Text = harekethizi1.ToString();//harekte hızımızı yazdırdık
            label9.Text = atisgucu1.ToString();//atiş gücümüzü yazdırdık
            label10.Text = atishizi1.ToString();//saldırı hızımızı yazdırdık
        }
    }
}

 

C# Form Application Oyunu ” Poke War ” kodlarının yeterince açıklayıcı olduna inanıyorum.2.bölüm çok yakında gelicek…

C# ÖRNEKLERİ

Yapılan Yorumlar

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.